fredag, oktober 02, 2009

Frosten har anlänt

Fader frost har anlänt

Det har varit lite småfrost några dagar men nu slog det till med -5 grader.
Dahliorna frös genast och dagen efter tog jag in knölarna och förvarar dem i källaren i väntan på vårvärme. Det är ju lite spännande med dem. Jag har aldrig haft sådana tidigare så jag lär mig sköta dem.

squash

I grönsakslandet har den mycket produktiva squashen också fått en smäll av frosten. Bladen var alldeles svarta men gjorde ett försök att resa sig under dagen. Nästa natt var lika kall och nu ligger de platt på marken.

Röd och vit mangold

Mangolden står däremot fin fortfarande. Jag måste nog se till att jag skär av en del och fryser in.

Det är dags att ta upp kålrötterna

Det här är ett exemplar av sorten Östgöta, fast kameran ljuger en del. Riktigt så stor är den faktiskt inte. Jag lade kameran på marken för att få denna bild.
Här nedan ses den i normalt kameraläge.

Inga kommentarer: