torsdag, oktober 15, 2009

Oktober 13, 2009

Nu är det oktober och i dag har jag tagit in resterande grönsaker från odlingen. Det blev en skottkärra med kålrötter. Tidigare har jag tagit in lika mycket och har det nu i sand i matkällaren.
Så tog jag in en kärra med vitkål, hoppas att den duger till att göra surkål. Har aldrig gjort det, men nån gång skall ju vara den första.

visst jag glömde, det finns lite morötter, rödbetor och palsternackor kvar, måste nog ta in dem i morgon.

Så har jag börjat med att köra ut ströbädden jag fått av Annicka. Det är mest hö men finns ju lite fårskit i den också. Skall nu täcka hela landet med detta. Lär nog räcka.
Till våren räknar jag med att det har säckat ihop ordentligt så att jag kan plantera i det. Annars har jag en bal med halm att ta till.

Punktering på vänster bak, nästa morgon. Fick plocka fram reserven och köra till macken i Orsa för lagning. Beställde också tid för framvagnsinställning. Såg att framhjulen var väldigt slitna på utsidan nämligen.

Annars har jag jobbat i landen med grönsaksskörd.
Har kört in några lass ved i källaren också.

Nu är jag hungrig. Dags för en kvällspilsner och en macka!

Inga kommentarer: