onsdag, januari 25, 2012

Jag avskyr mobbing!

Mobbing är något vidrigt


Jag är ju inte sosse men kan för den skull tycka att så som man betett sig mot Juholt är vidrig högkvalificerad mobbing.


Ett antal råttor har svallrat och läckt till pressen som förtjust har tagit upp tråden. Det är fantastiskt att karln har orkat så här långt. Men jag förstår av egen erfarenhet hur han nu mår. Det kommer att ta tid att reparera själen.


Själv var jag utsatt för mobbing i skolan och långt senare på en arbetsplats så jag känner väl igen stanken av mobbing. De mentala skador jag fick har aldrig gått över.


Det är helt enkelt otroligt att vuxna människor kan hänge sig åt sådana vidrigheter.

Och det har så som jag ser det dragit ner socialdemokraterna i smutsen. Hoppas att partiet kan göra sig av med sådana femtekollonnare.


Samtidigt funderar jag över om inte mobbingen har blivit någon trend bland sossarna. Tänk bara på hur de jagade Mona Sahlin. Det var någon sorts förakt som spred sig och som medierna gärna vidarebefordrade.


Förakt och fientlighet har ju Juholt berättat att han känt så det verkar vara vanligt hos sossarna. Tänk att det parti som talar om solidaritet han hänge sig år sådant.

Fy sjutton, säger jag.

Inga kommentarer: