söndag, januari 29, 2012

Mediciner och biverkningar

Mediciner och biverkningar


Har nog skrivit om detta tidigare, men tar upp det på nytt. Jag ifrågasätter nämligen om läkarna vet vad de gör när de skriver ut medicin. Jag har fått ögondroppar som ger ökad astma, trots att jag sagt ifrån.

Jag måste ta ännu mer kortison vilket ökar ögontrycket.

Då ger de ännu mer och starkare ögondroppar, med effekt ökning av kortisonet.


Men så är det biverkningarna.

Utöver värk av reumatisk typ, så blir jag murrig i huvudet, gråtfärdig osv.

Strax före jul kom jag på att nu får det vara nog!

Slutade med alla mediciner för att ge kroppen möjlighet att rena sig. Det har fungerat bra. Efter ett tag har jag börjat känna mig lycklig och klar i huvudet. Fick tillbaka initiativförmågan något som är oerhört viktigt om man vill fortsätta att vara kreativ.

Första tiden kändes det lite i ögat men det har gått över, fast det är fortfarande torrt, en skada jag fått av de trycksänkande medicinerna. Måste ta Viscotears för att smörja ögat ibland.


Astman är intressant. JDoktorn har diagnostiserat och kommit fram till att jag har köldastma, men jag har ändå dagligen gjort halvtimmespromenader i -10 grader med mina hundar. Efteråt har det känts rätt normalt, inget pip i rören.

Men nu efter mer än en månad blev jag tvungen att åter ta Oxis och Pulmicort för det piper i luftrören. Det känns som ett nederlag. Särsklidt med tanke på att det bara varit några grader kallt. Och jag vill inte ha tillbaka de där personlighetsförändrande biverkningarna.


Nåja, tar minimalt med medicin och tänker sluta så fort det går, även om läkarna påstår att man skall ta i "förebyggande" syfte. Tror inte ett skit på det. Klart att de vill att man skall vara en zombie som de kan mjölka på pengar.

Om jag tidigare hade svagt förtroende för läkarkåren så är den nu i vilket fall i botten.

Kom nu inte och säg att jag är oansvarig, det är min kropp som det handlar om!


Efter att jag skrev detta har jag hittat en hemsida på nätet som tar upp detta ämne.


Många dödsfall från mediciner

Däremot vet man att det förekommer 104 000 dödsfall direkt från mediciner varje år i USA ? och det är den officiellt erkända siffran. Flera gånger mer än vad som dör i trafiken. Det är 284 personer om dagen ? ett fullastat flygplan som störtar varje dag året runt. Den inofficiella siffran, som troligen är mer sann, även om den naturligtvis kan diskuteras, pekar på skyhögt högre siffror (siffror på över 750 000 människor nämns på flera respekterade hemsidor [2]). Och mediciner skall bota!? Vi är inte emot mediciner, men när det börjar närma sig förgiftningsstadiet och man kör ner näring, då reagerar vi!

Det ger i alla fall lite perspektiv på förhållanden

Läs allt , klicka här!

Inga kommentarer: