tisdag, januari 10, 2012

MIN LYCKLIGASTE DAG

Läste på ett forum att någon ville att man skulle berätta om de tabbar man gjort i livet. Men jag kunde inte komma på några även om det säkert är många. Jag lägger sådant bakom mig och ser framåt i stället.
Däremot är det ju bra att komma i håg känslan av lycka när något gått bra. Den känslan kan man använda för att förändra sitt tankesätt.
Det kan man lära sig om man läser böcker om NLP, där Anthony Robbins skrivet en bok som jag tror att de flesta kan ha nytta av att läsa. Den heter Din Gränslösa Styrka
Boken lär ut en metod för personlig utveckling. Enkelt uttryck heter det Postivt tänkande. Här nedan har jag beskrivit en känsla att använda när saker går emot mig. Jag behöver bara i minnet frammana den dagen då Moster Beda kom till mig.

Moster Beda med valp 2005
.
MIN LYCKLIGASTE DAG
I mitt fall inträffade den på sommaren år 2000
Det var en feminin varelse som kom in i mitt liv.
Jag hade längtat så länge efter henne.
Hon rusade fram och kastade sig i mitt knä.
Egentligen hette hon Sickan men jag döpte henne genast till Moster Beda.
Hon är alldeles kolsvart och har fyra ben och är en jaktlabrador.


Moster Beda

Jag satt på golvet och hon rusade fram till mig och kastade sig på rygg för att jag skulle klappe henne på magen, så som hundar gör.
Det var ett underbart möte.
Sedan dess har vi varit med om mycket roligt.

Asta

År 2005 fick hon valpar och jag behöll en av dem som lystrar till namnet Asta.
Tillsammans flyttade vi till Dalarna och bor nu tillsammans alla tre.
Mina hundar är mitt allt. De håller reda på mig. Talar om när vi skall gå ut, äta osv.
JAG ÄLSKAR MINA HUNDAR

Inga kommentarer: