måndag, december 12, 2011

Handlat

Slösat?

Har gjort en del inköp i dag.
Saken är den att jag fick tillbaka på skatten. Har väntat länge på det, men har man firma så kommer stålarna först nu.

Så jag startade bilen som stått en vecka. Det blir inte mycket åka av om man skall spara på sekinerna.
Körde till Mora och började med att köpa bensin.
Så till Dollarstor, en vidrig affär, men de har den billigaste tändvätskan. 15:- litern. Kostar på de flesta andra ställen ca 25:- Jag använder det som hjälp när jag tänder i pannan. Har nämligen nu eldat upp allt småbrännbart.
Så blev det ÖB.
Köpte tre par jägarsockar. De brukar hålla längst.
ÖB är faktiskt bra på kryddor. Det blev två påsar brödkrydda och en påse mald kardemumma.
Kaffe har de också väldigt billigt. Heter Gold, 18.70 per pkt om man köper tre.
Vad mer, jo solrosfrö. Måste börja mata fåglarna nu när marken är snötäckt.

Tittade på en grovdamsugare för ca 350:-, men avstod. Jag vill egentligen ha en asktunna med inbyggd dammsugare, men nu fanns det ingen så jag sparade de pengarna.

Så åkte jag till Willys. Köpte några goda ostar för att få lite omväxling mot Goudaosten jag äter för det mesta.
Så var jag till Mekonomen och beställde en reservdel till min motorvärmare. Det har nämligen blivit kortslutning i den jag har monterad på en kylarslang i bilen och att vara utan motorvärme här är inget vidare. Skall hämta den i morgon.

På hemvägen var jag in till Apoteket i Orsa och köpte något man droppar i öronen om man får vaxpropp. Hade det här om dagen och det lät som ett vattenfall hela tiden. Var inget vidare. Bäst att ha hemma.

Systemet ligger intill så där blev det en låda GatoNegro, dvs rödvin. Det är smakrikt och passar bra till mina ostar någon dag.

I Skattungbyn blev det lite mer saker i affären, ärtor, mer ost, smör, salt, havregryn osv. Bäst att fylla på förråden när det finns möjlighet.

Hundarna som hade varit ensamma var jättehungriga, för jag kom hem halv 4. Stor glädje!
Apropå vovvarna så beställde jag hundmat i dag via nätet. Det blir 6 säckar och brukar räcka lika många månader.
Nu är nog pengarna nästan slut, det gick fort.

Inga kommentarer: