måndag, januari 08, 2007

Hundkurs

Alla behöver vi umgås och lära känna andra. Det gäller även hundar.
Mina två hundar har ju varandra men valpen är nästan allt för jobbig för den vuxna hunden. Därför tänkte jag att det kunde vara bra att gå på en kurs.




Här ligger Asta, till vänster i bild.
Det är väldigt svårt att ligga kvar när husse går några meter, men det ingår i träningen.
Belöningen är små bitar med grillkorv.


Vi har i och för sig prövat lite i slutet av förra året men nu skall det bli mer regelbundet. Varje söndag blir det resa in till Orsa. I vanliga fall är träningen på en plan bakom ishallen men när det är mycket snö eller som i söndags, väldigt halt så får vi vara i manegen i Hansjös ridhus.
Jag började denna gång med valpen Asta för det är ju hon som behöver träning. När det var någon halvtimme kvar så hämtade jag den större hunden, men det var inte populärt och ställde till oro. Hon löper nämligen och alla hanhundar blev oroliga, så vi gick ut till bilen igen.

1 kommentar:

Emilie sa...

Hej!

Jag har hört talas om denna hundträff i Orsa men hittar ingen information alls om det. Pågår det fortfarande? Vad är grundtanken? Vad kul om du kunde svara nu när jag fått något på spåren :P