måndag, januari 01, 2007

GOTT NYTT ÅR !




Så var det nytt år igen. Förr kändes det alltid så ödesmättat, man lyssnade på diktuppläsning med den ena skådespelaren mer pompös än den andra. Sedan skulle man avge en massa nyårslöften. Allt det där har jag glömt nu. Jag lever som vanligt.



Mina två kompisar kom hem, Kjell och jag drack ett par av julpilsnerna och Olle fixade med ett medhavt fyrvekreri. Själv är jag egentligen inte så mycket för smällandet för hundarna mår ju inte bra av det. De fick vara inne och det gick tydligen bra.

Olle hade riggat upp pjäserna en bit från huset och hängt en sol på en björk. Det var fint att se. Plötsligt kom jag på att jag skulle ta ett par bilder. Det hade jag ju inte förberett så det fick bli det det blev. Överallt smällde det. Bakom grannens hus sköt någon också upp. Det var stiligt. Ett tag såg det ut som om ett träd var alldeles gnistrande.

1 kommentar:

Margareta Hultgren sa...

God fortsättning Jojje och lycka till med *projektet* :-)Hoppas du får många vettiga svar. Här var ett skjutande utan dess like. Trodde fönsterrutorna skulle gå sönder en stund när det var som värst.Skönt att det är över, även om det smäller lite då och då fortfarande.Det tråkigaste är att folk inte plockar upp efter sig, det ser inte klokt ut på utsidan.
Maggan