lördag, januari 06, 2007

Året börjar bra

I mitt kök är det dåligt med skåp och saker har förvarats på hyllor och i skåp. Det har blivit så trångt så att en kaffekopp och en mugg ramlade ner och gick sönder.

Men det finns en ledig vägg i köket och där har jag länge tyck att det skulle passa med ett vitrinskåp. På Blocket finns det ju ofta sådana skåp men när jag hittat något jag gillat till vettigt pris, så har det antingen varit för långt att åka eller också har jag inte haft pengar. Men nu är problemet löst. Det fanns ett skåp i närheten av Leksand så det var bara att låna en släpvagn och åka dit. Jag hade hundarna och Kjell med så att det blev en liten utflykt samtidigt.
När vi hämtat skåpet så fikade vi vid en frusen sjö där några djärva åkte skridskor. Mina hundar vågade sig inte ut på isen som väl var.
Så blev det besök vid Leksands spisbrödsfabrik, man får ju passa på när man passerar. Jag köpte 8 kg foderbröd för 50:-. Det brukar vara bra, bara en del som är kross men det får hundarna.
Så var det Claes Olsson i Insjön och där blev det en vitlökspress, jag hade ingen tidigare och lite annat. Kjell passade på att storhandla när vi hade släpvagn.

Hemma passade skåpet exakt som jag ville ha det.

Inga kommentarer: