onsdag, november 09, 2011

Gjort bort mig

Göra bort sig är inte roligt
I går var jag på möte i byn. Där var 50 - 60 personer. Ämnet för kvällen var EM i orientering som skall hållas i Skattungbyn till Krist.Him. helgen nästa år.
Detta är en stor möjlighet för Skattungbyn att bli känt. Flera tusen personer kommer till byn och vistas här några dagar.
Ett stort aatal personer medverkar redan nu i planeringen, dock inte jag, har annat att göra.
Man har skapat en hemsida och tankeverksamheten demonstrerades på mötet.
Alla som vill delta, ex.vis genom att upplåta plats för husvagn, skall anmäla sig.
Nu kommer vi till min fadäs
Man kan anmäla sig via byns hemsida.
Jag replikerade att alla kanske inte kan hantera dator och tog min vedleverantör som exempel.
"X har ju gått datakurs, men kan fortfarande inte sända epost"

Personen i fråga blev alldeles röd i ansiktet, men innan jag han be om ursäkt så fortsatte mötet som om inget hänt.
Efteråt sökte jag upp vederbörande och ville be om ursäkt, en han var väldigt upprörd och det gick inte att tala med honom.
Nu hör det till saken att han har ett märkligt skämtlynne. Säger ofta saker på största allvar som är menade som skämt, så jag visste inte om det nu var så att han tagit illa vid sig eller inte.
Jag insåg att det inte gick att fortsätta. Och när mötet var slut åkte jag hem. Men väl hemma så mådde jag dåligt.
Jag hade ju inte menat att förolämpa X, och absolut inte inför alla dessa bybor.
Nu tappade han ju ansiktet, som kineserna säger och det var inte bra.

Gick och hämtade skrivmaskinen (hans epost vet jag ju inte) och skrev ett brev, där jag bad om ursäkt och förklarade mig.
Har postat det nu på morgonen och hoppas att det åtminstone skall gjuta olja på vågorna.
Känner att just nu kan jag inte göra mer. Kanske jag kan börja tänka på annat nu.

1 kommentar:

Lasse H sa...

Man får va försiktig när man kommenterar viktiga personer, som t ex vedleverantörer. :-)
F.ö. var det kul att läsa om EM i orientering eftersom den sporten ligger mig varmt om hjärtat. Har sprungit 14 tiomila(del)sträckor o ett antal femdagars tävlingar (O-ringen)